feedburner

"Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Tuhan selain Dia.
Hanya kepada-Nya aku bertawakkal.
Dia adalah Tuhan yang memiliki 'Arsy yang agung. "
Surah At-Taubah : Ayat 129

Mandi Laut & Kenangan

Labels:



Alhamdulillah pagi ni aku rs tenang betul.. mgkn sbb hr jumaat kot.. lg pn keje xbyk pg ni so aku coretla skit2. BESTkn klo dpt mandi laut skg ni.. ntahla tetibe plk aku rs nk mandi2 kt pantai.. da lme sbnrnyer aku xberenang ni.. hoho.. cm pandai jer..

Seingt aku last aku mandi pantai tahun 2004.. mak aihh da lame rupenyer aku xmandi laut.. tu pn mase tu gi ngn kengkawan kt Air Papan (bebudak johor tau ler).. Skg da 2009.. hoho.. da 5 tahun, patutla aku rs gian da gi pantai..

Hoho.. teringat plk kisah ms aku ngn kengkawan gi Air Papan dulu.. time tu kteorg sewa van.. Sonok tul time tu mklmla mule2 nk grk dr 'coolhome' kteorg.. tp baru je grk dlm 20 mnt (klo xslh aku ler) ttbe plk kteorg jd 'gabra'..

Kesahnye camni..

1 menit (baru nk grk)

al mklmla name pn rmai2 naik van, duduk pn rpt2 (rs da mcm ns impit je time tu..hoho) pstu rs panes kompomnye.. so geng2 aku ni adela yg bkk baju.. yg kelakornye geng2 aku ni ade yg cerah skit xkrg gk yg gelap skit.. so da campur2 cam gtu nmpk cam pelarian pn ade, cam nk smuggle org pn ade.. hoho.. bayangkn jela..

20 menit kendian (ni yg best)

kteorg ms tu ikut highway skudai, so sng citer dr skudai ke pantai air papan, tgh kteorg sonok2 sembang2 dlm van ni ttbe je aku nmpk kete 'cik po = polis' kt jln sblh (laluan brtentangan ngn kteorg). 'cik po' tu tgk je kteorg, kteorg pn tgkla jgk 'cik po' tu. mklmla 'cik po' tu jln ke skudai, kteorg ke air papan (kire ke arah brtentanganla).. so kteorg ni bt dek jela.. tp yg kteorg xsangke rupe2nye 'cik po' ni willing 2 u-turn kejor kteorg..

ape lg kteorg da nmpk je kete 'cik po' kt blkg trs gelabah.. hoho.. takutttt.. time tu mcm2 idea kuar.. ade yg suruh gtau nk visit mmbr sakitla, mcm2la 'great ideas' kuar.. 'cik po' trs block van kteorg kt dpn.. tpksela kteorg berenti, klo pecut lg mmg cari psl namenye.. so yg kene trn van ngadap 'cik po' kompemla bkn aku sbb aku kt seat blkg time tu (hoho.. slmt).. mmbr aku yg kt dpnla kene ngadap 'cik po'..

dipendekkn citer.. yg bestnyer mmbr aku ni slambe jer jujur ckp nk gi mandi kt air papan.. aku ms tu duduk diam2 je dlm van, da mcm bdk baik plk.. geng2 aku pn smue bt muke 'baik2' n 'sedih2'.. kteorg takut kene saman sbnrnyer.. hoho.. dan yg paling bestnyer.. 'cik po' tu bleh lps kteorg mcm tu jer.. Alhamdulillah.. cume 'cik po' kate kteorg ni lebih muatan.. hoho..

lega rsnyer 'cik po' lpskn kteorg.. pstu kteorg continue our journey to air papan.. Sonok tul time tu dpt mandi2 ngn kengkawan.. da lame xjumpe dorang (sedih jgk rs sbb kwn2 aku ni baik2 smuenye).. I'ALLAH panjang umo aku nk ajk dorang n famili (ade yg da kawen pn) g mandi lg..
Kenangan lalu ku ingati..

0 komen:

Post a Comment